230109 - Fredag

Idag är jag arg. Eller arg och arg, vet inte hur jag ska förklara det. De finns en kille i min klass, som jag tycker så synd om! Jag har aldrig gjort det förut, inte på de här sättet, men idag var de så sjukt taskigt! Vi sitter i klassrummet på engelska lektionen, vi var 15st alltså ojämt antal. Då säger vår puckade lärare att vi ska jobba två och två och så rabblar hon upp namn på personer som ska välja någon att jobba med. Och där sitter den här killen, helt ensam och blir inte vald av någon. Han säger aldrig något om de här men de är klart han blir ledsen. Han sitter dessutom och jobbar själv resten av lektionen. Jag kan inte säga att jag är den snällaste människan i vår klass, verkligen inte! Men nu är de fan för mycket. Folk har kallat honom ett annat namn än vad han egentligen heter i ett och ett halvt år nu, de är sjukt! Han ber dom sluta, och nu börjar folk runt omkring tro att han heter så på riktigt!

Jag kommer även ihåg förra terminen då de var grupparbeten som skulle redovisats (han var själv då med) men han stod ändå där framme inför hela klassen och pratar om härskar tekniker (vilket är att kunna osynlighets göra någon, ignorera och massa annat). När han är färdig så slänger "någon" ur sig kommentaren: Har du någonsin kännt dig sådär i vår klass? Han blir självklart helt röd i ansiktet och börjar stamma lite halvt "Nääej de har jag väl inte.." säger han medan resten av klassen sitter och vet att ingen någonsin pratar med honom på allvar. Åh jag är så arg! Jag ska bli hans kompis!

Nu ska jag äta tacos som jag och mamma gjort och efter de ska jag gå hem till älsklingen. Myskväll med let's dance och prison break. Jag köpte förresten ett par tights och två kjolar. Puss på er och ha en trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Stackars kille. Jaa börja prata med han oftare!

2009-01-23 @ 20:48:59
Postat av: Fanny Strömberg

Jag börjar nästan gråta när jag läser det där, hur kan folk vara så elaka? :/ våran klass är hur bra som helst , alla är urgulliga mor varandra och kramas hela tiden :D börja med det ni med! Man tjänar inget på att vara otrevlig/elak.

2009-01-24 @ 18:12:30
URL: http://fannu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test