Lördag!


Det var jätte mysigt igår. Jag och mamma tittade på Let's dance och efter det gick jag och mötte min älskling. Jag trodde att jag skulle heja på Blondinbella, men enligt min personliga åsikt så var hon helt klart bland dom sämsta och kan nästan få åka hem nästa gång. Uppfatta det inte fel nu, jag gillar henne jätte mycket, tycker att hon är smart och bra på de mesta, men att dansa var inte hennes grej. Däremot, Morgan, haha han ska vinna!!  Pappa kom hem jätte full och jag har inte skrattat så mycket på jag vet inte hur länge! Mamma får ett sms där de står "Jag har satt din gubbe i en taxi, så håll utkik och betala när han kommer!" Roligt var det iallafall och idag mår han inte speciellt bra! Jag och Harry låg i min säng och myste, tills han somnade. Jag låg och tittade på honom ett tag, sen pussade jag honom godnatt och satte på en film. Jag tror de är första gången jag lät honom somna utan att jag själv var trött.

Idag gick han vid tio, han hade träning som vanligt. Hans pappa kom och hämtade honom, Sören och Douglas har kommit hem från Thailand nu. Själv sov jag ett par timmar till, gick inte upp förän halv ett faktiskt. Men det behövde jag! Skulle åkt in till stan med bästis, men de blir ingenting av det. Vi kanske ska till skäris istället. Men först  ska jag äta den lunch mamma håller på att laga till mig och bror min nu. Eller kanske inte lunch, eftersom jag inte ätit någon frukost. Jag är inte ens hungrig!

"Väl framme står hon och krånglar med nycklarna i låset. Han tycker sig mot henne. För många händer på för många ställen, för mycket, för snabbt. Hon känner att nått inte stämmer och för lite har blivit sagt. Dörren säger pang och dom ligger på golvet i hallen. Han sliter i hennes kläder och hon skriker förgäves men i vanlig ordning finns de ingen som kan höra det. Och om några timmar är de lördagkväll"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test