Onsdag!


Tycker inte ni också att veckorna går fort?
Tänk att de bara är två dagar kvar till helg.

Bland de äckligaste jag vet är hundbajs på trotoaren. Inne i stan där jag går i skolan, odenplan för att vara exakt. Så ligger de skit överallt! Jag skojar inte. Idag var jag nära att kliva i både de ena och de andra på väg till och från skolan. Har man hund så har man även ansvar! Man måste fan kunna städa efter den annars kan det inte vara meningen att man ska ha någon. Jag älskar hundar men just för att jag inte skulle kunna ha ett sånt ansvar på mig just nu så skulle jag aldrig få för mig att skaffa någon! Skärpning nu, allvarligt, de är riktigt äckligt!

Skoldagen gick bra, tänk om alla dagar kunde vara som onsdagar. Börjar tolv och slutar två. Jag skulle till och med kunna tänka mig att gå i skolan på helgerna bara jag slipper sitta där från 8-16. Jag sov hos min älskling (vi har varit tillsammans 21 månader idag, bara 3 kvar till två hela år!) och för en gång skull så var de jag soom fick ligga kvar när han gick till skolan. Innan jag drog mig in till stan var jag på sats och tränade ordentligt med mamma, man blir så pigg när man gör det på morgonen! Jag har iprincip flygit fram hela dagen.

Jag åkte med söt-Olivia hem från skolan och i telefonplan kom mamma och hämtade mig. Hon är ju ledig på onsdagar, skönt både för mig och för henne! Men jag har tråkigt nog suttit och pluggat sen jag kom hem, vilket är mindre skönt! Men nu är jag färdig med det stora geografi arbetet som ska vara inne ikväll senast 23.59 och även företagsekonomi "reflektionen" som också ska vara inne imorgon. HÄRLIGT JOBBAT SOFIE! Innan jag satte mig i soffan och slappnade av så tog jag en titt i min kalender, nästa vecka ser så underbar ut, ingenting in planerat än! Tänk om de kunde förbi så.

Ikväll är de handboll som jag absolut ska se och även semester svenskar, sen har jag för mig att det är made in sweden(?) Isåfall blir det en härlig tv kväll efter några slitsamma plugg timmar. Det förtjänar jag lätt. Hoppas ni haft en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test