Tisdag!


Hej mina hjärtan.

Idag är har varit en skön dag som började med att jag vaknade bredvid min prins och pussades lite med honom i hans säng. Tog en dusch och gjorde mig klar. Fick sen skjuts av snälla Lena till stuvsta, tillsammans med Harry och Johan (som också precis har kommit hem från Thailand, han var sådär brun och fin!). Hann med ett tidigare tåg och tur var väl de för jag hade inte hunnit annars. Började med teori på idrotten B och den läraren blir bara bättre, hon vill göra roliga saker! Vi ska tex bowla, klättra, spela hockey osv. Kommer bli en rolig termin iallafall! Företagsekonomin gick fort och vi jobbar med grupparbeten, jag, Viktor S, Daniel S och Alissa. Matte lektionen var sådär, jag börjar förstå det vi håller på med nu iallafall och tur är väl de för snart lär de bli prov igen. Snabb lunch på mc donalds med Jullan, Emily & Häggi (inga pomfrite iallafall) och sen fick vi nästan springa tillbaka till skolan. Ledarskap och betygsnack (VG+) och jag är så sjukt stolt över mig själv när de gäller mina betyg/omdömen från förra terminen.

Efter skolan som slutade klockan två var vi tvungna att stanna kvar. I princip hela skolan hade omprov och vår rektor har fått för sig att det bara ska finns två-tre tillfällen under en termin att ta igen prov man missar. Så det var fullsatt i aulan och tre andra klassrum med elever som hade någon form av prov. Själv satt jag i 405 och skrev först matte algebra prov och jag måste säga att det gick sådär, hoppas på G. Och även min svenska analys på sju sidor, jag hade skrivkramp i handen! Men de känns underbart att vara klar med allt nu. Ingenting som släpar efter mig, bara att köra på!

Jag kom hem vid halv sex ungefär, aldrig hänt tidigare! Maten var klar och de var bara att sätta sig. Men jag var inte hungrig så jag petade bara lite och tog några tuggar av pastan. Nu har jag och mamma precis kommit hem, var tvungna att åka fram och tillbaka till Harry för att hämta lite saker som jag glömt där. Och nu tänkte jag faktiskt höra med Carro vad hon gör. Hon har varit hos frisören idag och tydligen blev de katastrof. Jag tror att hon överdriver, hon är säker jätte fin!

Hur har eran dag varit?


Kommentarer
Postat av: Emelie

Lång. Men nu är jag äntligen hemma och ska snart få krypa ner i min underbara säng :)

2009-01-13 @ 22:49:31
URL: http://bemmlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test