260109 - Måndag

Jag sitter och gapar. Jag tittar väldigt mycket på tv men jag måste säga att jag starkt funderar på att trappa ner. Vad är det för program som de på redaktionerna hittar på nu bara för att göra något! Den arga snickaren? Jag menar, vad är de för skillnad på Bygglov & Från koja till slott(?)  förutom att snickaren ska vara arg? Det måste vara de sjukaste jag hört. För att sen inte nämna "Sverigest sämsta bilförare", jag skrattar när jag ser reklamen! Vem sitter med stor typ simglasögon i en bil och bara skriker rakt ut? Det är så sjukt jävla larvigt så jag nästan blir arg, de är inte ens kul att titta på!

Men nu var de inte de jag skulle komma fram till utan de va så att jag och mamma satt och kollade på Advokaterna. Något nytt som börjat. De lät iallafall som ett vettigt proram och de kan framför allt vara spännande då jag är intresserad av brott och sånt. Men däremot tycker jag att det är fel (ni får gärna säga vad ni tycker för jag vet att jag är ganska ensam om det här) att någon som begått ett brott ska få tillgång till en advokat som ska försvara en. Jag tänker såhär, stackars kvinna/man som måste ta fram argument för att hjälpa personen att få ett lindrigare straff (om den nu erkänner) eller helt enkelt få den oskyldigförklarad. Jag är kanske lite grov när jag säger de men jag tycker absolut att vi ska införa dödstraff. Det är inte konstigt alls! Mördare en människa någon annan så är de inte mer än rätt att den personen också ska avlida. Jag tror inte på psykiatrisk vård eller något liknande.

Hur vet man då säkert att människan inte är oskyldig? Ja de är väl de som är de svåraste och jag har faktiskt inga bra argument för hur man ska kunna bevisa att någon är oskyldig. Fast jag tror strakt på att ifall man skulle införa dödstraff så kommer många bli skrämda och därmed får vi mindre kriminalitet i Sverige. Men skulle man införa det och sedan upptäcka att människan faktiskt var oskyldig så är de ju ett stort misstag av samhället och jag tror det är mycke därför de inte finns här. Man kan ju såklart aldrig vara 100% säker och de är synd!

En advokat på programet sa "Även om man har våldtagit ett barn så har man ju rätt till någon som försvarar en!" Jag säger hell no! Tycker ni ärligt talat att en våldtäckts man eller mördare har rätt till en person som ska hjälpa dem? Varför då isåfall? Jag förstår inte det..

Kommentarer
Postat av: h

problemet med dödstraff (har visats i de lände där dödsstraff fortfarande existerar) är att har man dödat en så finns det ingen anledning för människan att inte döda flera, då är det redan kört för den. Skulle en polis gripa den här personen för mord så är sannolikheten betydligt större att människan som redan har ett mord på samvetet kan skjuta flera. det finns inget att förlora på det heller.

2009-01-29 @ 18:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test